Algemene voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN – LVLY CONCEPTSTORE
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
-
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
-
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.
-
Dag: kalenderdag.
-
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks producten en/of diensten waarvan de leverings- of afnameverplichting in de tijd is gespreid.
-
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt informatie op te slaan voor toekomstig gebruik.
-
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
-
Modelformulier: het formulier voor herroeping dat de ondernemer ter beschikking stelt.
-
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aanbiedt.
-
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die wordt gesloten via een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand.
-
Techniek voor communicatie op afstand: middel om een overeenkomst te sluiten zonder fysieke aanwezigheid.
-
Algemene Voorwaarden: de onderhavige voorwaarden.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
LVLY Conceptstore
Vledderstraat 1D
7591 CV Denekamp
Nederland
E-mail: info@lvly-conceptstore.nl
KVK-nummer: 98629832
BTW-nummer: NL868576062B01
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
De voorwaarden worden vóór het sluiten van de overeenkomst aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit niet mogelijk is, wordt aangegeven waar ze kunnen worden ingezien en dat ze op verzoek kosteloos worden toegezonden.
Indien de overeenkomst elektronisch wordt gesloten, worden de voorwaarden langs elektronische weg ter beschikking gesteld zodat de consument deze kan opslaan.
Indien naast deze voorwaarden ook specifieke product- of servicevoorwaarden gelden, kan de consument zich beroepen op de voor hem gunstigste bepaling.
Indien bepalingen geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, blijven de overige bepalingen van kracht.
Onvoorziene situaties en onduidelijkheden worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze voorwaarden.
Artikel 4 – Het aanbod
Het aanbod is vrijblijvend en kan door de ondernemer worden gewijzigd.
De aangeboden producten worden volledig en waarheidsgetrouw omschreven. Afbeeldingen zijn indicatief; kleuren kunnen afwijken.
Kennelijke fouten of vergissingen binden de ondernemer niet.
Het aanbod bevat alle informatie die nodig is om duidelijk te maken wat de rechten en plichten van de consument zijn, zoals:
– prijs inclusief BTW
– verzendkosten
– manier van totstandkoming
– herroepingsrecht
– betaling, levering en uitvoering
Artikel 5 – De overeenkomst
De overeenkomst komt tot stand bij aanvaarding van het aanbod door de consument.
De ondernemer bevestigt de bestelling elektronisch.
Bij elektronische overeenkomsten treft de ondernemer passende beveiligingsmaatregelen.
De ondernemer kan binnen wettelijke kaders onderzoek doen naar de kredietwaardigheid van de consument.
De consument ontvangt bij het product alle benodigde informatie op een duurzame gegevensdrager.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
De consument heeft 14 dagen bedenktijd vanaf de dag van ontvangst van het product.
Tijdens de bedenktijd gaat de consument zorgvuldig om met het product. Retourneren gebeurt indien mogelijk in originele staat en verpakking.
De consument meldt binnen 14 dagen dat hij wil retourneren.
Bij diensten geldt een bedenktijd van 14 dagen vanaf de dag waarop de overeenkomst wordt gesloten.
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
De kosten van terugzending zijn voor rekening van de consument.
De ondernemer betaalt het aankoopbedrag terug binnen 14 dagen na herroeping, mits het product is ontvangen of de consument bewijs van terugzending kan overleggen.
De consument is aansprakelijk voor waardevermindering door onzorgvuldig gebruik.
Artikel 8 – Uitsluiting van herroepingsrecht
Het herroepingsrecht kan worden uitgesloten voor producten die:
– volgens specificatie van de consument zijn gemaakt
– persoonlijk van aard zijn
– niet kunnen worden teruggezonden
– snel bederven
– verzegeld zijn en waarvan de verzegeling is verbroken
– losse kranten/tijdschriften
Of voor diensten die:
– uitgevoerd worden op een bepaalde datum
– beginnen met instemming van de consument vóór einde bedenktijd
– betrekking hebben op weddenschappen of loterijen
Artikel 9 – De prijs
Alle prijzen zijn inclusief BTW.
Prijsverhogingen binnen 3 maanden zijn alleen toegestaan bij wettelijke wijzigingen.
Prijsverhogingen na 3 maanden zijn toegestaan indien dit vooraf is overeengekomen en de consument de mogelijkheid heeft de overeenkomst op te zeggen.
Druk- en zetfouten zijn voorbehouden.
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
De ondernemer staat ervoor in dat producten voldoen aan de overeenkomst.
Wettelijke garantie is van toepassing.
Gebreken moeten binnen 2 maanden worden gemeld.
Garantie vervalt bij:
– schade door foutief gebruik
– wijzigingen uitgevoerd door consument
– abnormale omstandigheden
– schade door transport dat niet door de ondernemer is veroorzaakt
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Levering vindt plaats op het door de consument opgegeven adres.
De ondernemer levert binnen 30 dagen, tenzij anders overeengekomen.
Bij vertraging wordt de consument geïnformeerd en kan hij de overeenkomst kosteloos ontbinden.
Het risico van beschadiging en vermissing ligt bij de ondernemer tot het moment van levering.
Artikel 12 – Duurtransacties
De consument kan overeenkomsten voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van maximaal één maand.
Stilzwijgende verlenging is alleen toegestaan wanneer wettelijk toegestaan.
Artikel 13 – Betaling
Betaling dient te gebeuren binnen 7 werkdagen na ingaan van de bedenktijd, tenzij anders overeengekomen.
Onjuiste betaalgegevens moeten direct worden gemeld.
Bij wanbetaling kunnen redelijke kosten in rekening worden gebracht.
Artikel 14 – Klachtenregeling
Klachten moeten binnen 2 maanden worden gemeld.
Klachten worden binnen 14 dagen beantwoord.
Indien een klacht niet kan worden opgelost, kan deze worden ingediend via het ODR-platform.
Het indienen van een klacht schort betalingsverplichtingen niet op.
Artikel 15 – Geschillen
Op overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Het Weens Koopverdrag is uitgesloten.
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Afwijkingen mogen niet in het nadeel van de consument zijn en moeten schriftelijk worden vastgelegd of op een duurzame gegevensdrager staan.